Filip Lemaitre

The Silver Ones
Founder & owner

BIO

Filip Lemaitre (1958), volbloed babyboomer, startte in 2017 met The Silver Ones. Een research & consulting platform met een focus op 50+ marketing & communicatie.

The Silver Ones adviseert, inspireert en begeleidt bedrijven, organisaties en overheden om de nieuwe 50+ consument op maat te bereiken en te bedienen. Vijftigers en zestigers eisen vandaag een bijzondere plaats op in de marketing. Een niet te verwaarlozen groep consumenten waar één op vier Belgen en Nederlanders toe behoren.

De eerste generatie die opgroeide met popcultuur en een tv. De helft van hen nog aan de slag, de rest genietend van la vida señora. Ze voelen zich als dertigers met extra jaren ervaring op de teller. Ondanks een rug en knie die af en toe protesteert en een bloeddruk aan de hoge kant staat hun geluksbarometer op mooi weer. De kinderen uit het huis, kleinkinderen op afroep, de hypotheek afbetaald en op het einde van de maand nog wat centen op de rekening. Het was ooit anders. Arm leven om rijk te sterven geldt niet langer voor deze nieuwe generatie vijftigers en zestigers.

Zonder de maatschappelijke impact van de vergrijzing onder de mat te willen vegen, biedt de vergrijzing de economie een resem van kansen en opportuniteiten.



terug naar de sprekers Boek je plaats