Trends: New consumption!


Nicolas Lambert


Fairtrade Belgium
Director

Duurzame retail: people, planet and prosperity, ook voor de retailers

Duurzaam ondernemen wordt een plicht voor de retailers, want de consument van vandaag is zeer veeleisend op dit gebied. Diezelfde duurzaamheid vormt echter ook een opportuniteit. Ze laat toe om meerwaarde te creëren en biedt een uitweg uit de prijzenoorlog. Nicolas Lambert van Fairtrade, Hans Michiels van Delhaize en Nicolas Kervyn van de Louvain School of Management, delen hun visie over duurzaamheid, rendabiliteit en de zin van deze ‘nieuwe consumptietrend’. Nicolas Lambert kan prat gaan op een rijke ervaring in de FMCG bij Unilever en AB InBev, en mocht later, als marketingdirecteur bij Alken Maes, een functie die hij bekleedde van 2007 tot 2011, de award voor Marketeer van het jaar in ontvangst nemen. Vandaag stelt hij al zijn ervaring en expertise ten dienste van een duurzaam en beredeneerd consumptiegedrag.

Sinds 2016 is hij CEO van Fairtrade Belgium en hij doceert ook marketing aan de Louvain School of Management.

Boek je plaats